Thursday, November 4, 2010

silap oh silap



Sejak akhir2 nie... aku slalu berpikir... byk bende yg terlintas dlm kepala ku... aku x tau mane kepala & mane pangkal nyer... 1 demi 1 masalah dtg... dr kecik sampai besar... dr dulu sampai skrg... sume yg aku buat sume cam x kene jer...

kadang2 terpikir dr sume sudut plak... ade kah aku silap selama nie? silap berpikir... silap mengatur strategi... silap mengagak... silap buat... silap menilai... silap jalan... silap memilih... silap mata... silap dengar... silap cakap... silap langkah... silap rancang... silap... silap... siiillllaaapppp... hurmmm...

silap berpikir kerna slama ini ape yg ku pikir tiada nokta....
silap mengatur stategi kerna ape yg aku atur ade x jd...
silap mengagak kerna ape yg aku agak ade salah...
silap buat kerna ape yg ku buat ade x betol...
silap menilai kerna ade yg aku nilai x berharga...
silap jalan kerna jalan mane yg aku ikut ade yg sesat...
silap memilih kerna ape yg aku pilih ade x kena...
silap mata kerna ape yg ku pandang x sume cantik...
silap dengar kerna salah dengar menimbul kan salah pikir...
silap cakap kerna ade mulut ati jd sakit...
silap langkah kerna ape yg aku langkah akan membuat kesilapan...
silap rancang kerna ape yg aku rancang di akhirnya x menjd...
silap nie... silap tu... kerna sume silap... tp.................................. ade kebaikan nyer... ade keburukan nyer... yg baik slalu kite x nampak... yg buruk slalu kite nampak...

aku x tau mane salah silap nyer... setiap ari ku pikir... setiap ari aku try mengubahkan nyer... lalu uban makin byk... lalu panas makin sejuk... lalu siang makin malam... lalu ku tertido... zzzzzzzzzzzz... tenang... bile bangun... silap itu kembali... hurmmm...

kadang2... jalan sudah diberi... tp... masalah lain plak yg timbul... 1 tenggelam... 2 plak yg timbul... 2 tenggelam... 4 plak yg timbul.... dan seterus nyer... pikir a... lupe b... pikir b lupe a... hurmmm...





"Ya Allah... kuat kan la semangat ku ini... dan hanya pd Mu aku bertawakal..."



p/s: tiba2... aku terpikir... aku dah tue rupe nyer... hahahaa...

2 comments:

  1. pak cik~ byknye silap. huhu~

    takpe2. kita biasanya akan belajar dari kesilapan. so tak kesah la silap tuh berapa byk pon kan. kan. :)

    ReplyDelete
  2. insya'allah... betol2.. blaja dr kesilapan... supaya matang di masa akan dtg... tq... ;)

    ReplyDelete